Danmark konserten - LÄS!! Kortfattat!

Kvällen innan konserten springer jag och Alice runt som galningar och bara HOPPAS på att få träffa Justin. Det börjar med att vi kommer till arenan som bara var runt 30 meter ifrån vårat hotell, vi kunde alltså se den ifrån vårat fönster. Det börjar alltså med att vi ser en buss, och börjar FLIPPA! Vi skrek lite sådär och jag ringde Renée (min lillasyster) för att hon nyligen sett bussen och sett Justin utanför hans hotell + att hon var på hans konsert i Paris. Hon förklarade lite hur den såg ut och vi såg fel buss. Vi började gå runt arenan och vi såg sedan massor av stora lastbilar, hmm.. ?

Vi gick lite längre fram och kollade lite och då såg vi 5 stycken bussar. Stora, med vita/silvriga ränder och det stod på dem - BEAT THE STREET!  Jag ringde hastigt och fort Renée och hon förklarade igen hur bussarna ungefär såg ut och då förstod vi.. DET HÄR ÄR BUSSARNA. Vi började skrika, nästan gråta å ja, vi fick lite damp.

Vi pratar med en gubbe som kommer och frågar vad dem gör och då håller dem på att bygga för hans konsert. Då frågar vi även om han känner och har träffat Justin och han svarar något som: 'Ofcourse I do!'

Yes, we freaked out! Vi pratade med en kille som KÄNNER Justin Bieber! Han sa att vi skulle komma tillbaka imorgon klockan fyra, för att det är då Justin kommer till exakt den platsen bakom arenan blablabla!
Nästa morgon vaknar vi vid åtta tiden och äter frukost, gör oss sedan i ordning. Sen vid elva tiden begär vi oss av till arenan. Vi gick bakom arenan, där Justin då ska komma.

Vi väntade i hela fyra timmar och då svänger tillslut bussarna in. Jag ser hur Justin står där vid sin buss och ställer sig på sin skateboard och börjar tricksa lite. Han sträcker ut tungan och lipar då åt oss fans som står där och ger oss ett stort leénde och en vink. Det var helt jävla otroligt! Han var inte mer än ett stenkast ifrån mig, dock var det vakter så ingenting kunde vi göra men det var AMAZING att se honom i verkligheten sådär. Sen att även se Ryan, Kenny, Carin, Dan, dansarna m.m. var också helt underbart!

Vi fick ju även några nya vänner. Danskar och norskar är allt härliga! Men vissa... euw. hahahaha!

Några sekunder efter att jag och Alice sett honom där på skateboarden.. LYCKA!!

När vi kommer in till arenan var det så sjukt mycket folk! Det börjades släcka ner och vi alla skrek och skrek. Alla hade ju sittplatser men stod upp, den som satt ner måste ju varit riktigt pantad! Stolarna stod som på stora träplattor så när man stampade lätt det AS högt, ni kan ju gissa vad alla gjorde? STAMPADE!

Hela arenan skulle som nästan BRAKA ihop, det var som en stor stor jordbävning och jag kommer än nu ihåg hur det lät, det är som om att jag har kvar ljudet i öronen sen igår kväll.

Det börjar med att för artisten kommer in. Jätte duktig kille och han taggade till publiken lite. Men det behövdes mer till att få oss till riktigt riktigt taggad. Justin's DJ, Tay James. Han hade som ett litet 'Wrap Party' i 15 minuter innan konsert start. Då kom det upp en nedräknare på den stora bildskärmen och det var den längsta tiden jag någonsin väntat. Asså det kändes som en evighet verkligen!


10 minuter kvar, nedräkning!!

Vi alla dansade och hade det så jävla kul, det var verkligen som ett jätte jätte stort PARTY. Sen var det några sekunder kvar och sen släcktes hela arenan ner igen. Gröna lampor börjar lysa, röken kommer och hans glod stiger upp ur scenen. Love Me börjades spelas högt ur högtalarna och det var då han stod där inne i kulan som sedan åkte upp i taket och nu på scenen stod han, Justin Bieber.

Jag har aldrig skrikit så mycket i HELA MITT LIV! Det var den bästa känslan någonsin, och ni som inte fått uppleva den än och om han nu inte kommer till Sverige, TA ALLA JÄVLA PENGAR NI HAR OCH ÅK OCH SE HONOM! För det kanske inte är länge han håller på med turnéer m.m.

Ja, jag vet inte vad jag mer ska säga. Orkar inte förklara HELA konserten. Men när han t.ex åkte ut på hjärtat och den lilla UP ballongen och var kanske lite mer än ett stenkast ifrån oss, det var också helt amazing. Jag har nog heller aldrig gråtit så mycket.

Dem som väljer One less lonely girl gick förbi oss tre gånger.. TRE GÅNGER!?!? Fattar ni? Jag har aldrig haft en sån orolig känsla i magen, och sen när dem väljer tjejen raden framför oss.. Det gjorde riktigt ont, men hon var riktigt söt också så blev ändå sjukt glad för hon vart också så jävla glad! Grät å allt efteråt, men inte så konstigt :D



När Justin sjungt 'Down to earth' så kommer det upp på skärmen:


Alla började skrika och vi trodde konserten var slut, men vadå? BABY då? Den hade inte kommit än? Då kommer det upp på skärmen:

OR DO YOU WANT MORE?

Alla börjar skrika och skrika och då kom det upp:

THEN MAKE SOME NOISE!

Då trodde jag seriöst att arenan skulle sprängas! Det var SJUKT! Sen kom texten:

Louder
Louder
LOUDER!!

Då kommer alla utspringandes, fast inte Justin, utan Kenny istället (hans livvakt) och börjar sjunga baby! Det lät så förjävligt att man garvade högt. Jag skrattade och grät och jag vet inte vad! Justin kommer sedan ut och arenan sprängs ÄN EN GÅNG och säger till Kenny att det inte är hans scen blabla och kenny går av. Justin kör igenom Baby och slutar sången med att han springer ut i linne.



Ja, det var det mesta! Hoppas ni är nöjda med det jag nu skrivit! Det här var bästa dagen i mitt liv och jag har bestämt mig att jag ska se honom igen, jag ska det! Jag har tagit alla bilder, förutom bilden på mig och Alice som min mamma tagit :) hehe!








KOMMENTARER

- Anonym

Guuuuuuuud, jag dör av avundsjuka. Helt ärligt talat, jag grät och gråter fortfarande efter att ha läst det här. Önskar att jag också fick se honom :(

2011-04-02 @ 16:32:49
- Julia

Guuuuuud! Är så avis, du anar inte!!! Ni verkade stå väldigt långt fram... Gjorde ni det?

2011-04-02 @ 16:37:59
- mirja

OH MY FUCKING BIEBER JAG VILL OCKSÅ DIT :(♥♥♥♥♥♥♥

2011-04-02 @ 16:41:01
URL: http://mmmirja.blogg.se/
- ebba bieber

OMB!!!!!!!! ÄR SÅ JÄVLA AVIS SÅ DET FINNS INTE!!!!!!!



fast är ändå glad för eran skull, att ni har fått sett honom!



och om jag hade vart där, hade jag också freakat ut & gråtit som bara den!



hoppas VERKLIGEN att han kmr till sverige, annars vet jag inte vad jag gör!!!

2011-04-02 @ 16:57:04
- Fia

Det finns allvarligt inget roligare än att se Justin Bieber live. Känslan är ju helt obeskrivlig! Synd att du inte blev hans OLLG, men kanske nästa gång då! ;) <3

2011-04-02 @ 16:58:33
URL: http://fianystroms.blogg.se/
- elin

OMG! jag var också där men jag stog längst bak så jag såg inte mycket alls och videosarna blev inge bra, men en fråga, hur fick man biljetterna som hade platserna längst fram och hur mycket kostar dom osv? verkligen läsvärd, kram!

2011-04-02 @ 16:59:17
- Anonym

Å vad kul det låter ! Läste hela typ 2 gånger, älskar din blogg och eran novell blogg också. Är också ett Bieber fan !! :)) <3

2011-04-02 @ 17:00:00
URL: http://youknowiidaa.blogg.se/
- Jasmine

Ahhh, Jag är så himla sur över att jag inte köpte biljetter till DANMARK, trodde att han skulle komma till SVerige med :P

2011-04-02 @ 17:44:11
URL: http://jasminealice.blogg.se/
- Demi Lovato Sweden

JAG ÄR SÅ JÄVLA AVIS!

2011-04-02 @ 18:16:31
URL: http://demisweden.blogg.se/
- Elin

Wow önska att jag oxå kunde vara där :(

grymt fina bilder<3

2011-04-02 @ 18:22:02
- Siri

Omg vad sjukt häftigt innan konserten med att ni fick se honom! Jag var också där, har ALDRIG skrikit så mkt och det var jääävligt ballt alltihop! Helt magiskt!! Vad fotade du med för kamera? Skit fina bilder!! Jag filmade mest för

När man zoomade in lite blev det genast dålig kvalite men har sjukt bra videosar på honom då man hör just han jättebra! Men skit fina bilder va det. Vilken rad satt du på? Bieberlove !!

2011-04-02 @ 18:22:17
URL: http://elizabethh.blogg.se/
- Anonym

ÅHHHHH Gud va underbart! Skulle oxå ha åkt men fick inte för mina föräldrar :( jag vill oxå se justin live är såå avundsjuk på dig :)

2011-04-02 @ 18:34:58
- moahz

ville också dit!

2011-04-02 @ 19:04:24
URL: http://moahz.blogg.se/
- carolina

vilken rad var ni på? skulle va tacksam för svar :)

2011-04-02 @ 19:24:15
- Rebecca

Gud vad avis man blir! Jag får inte gå på en konsert förrän jag blir 18 O: Mamma säger att det är livsfarligt för man kan till exempel bli ihjältrampad :C

2011-04-02 @ 20:36:30
URL: http://rebeccaleontine.bloggplatsen.se
- Lisa

Haha jag började gråta när jag läste! x)

2011-04-02 @ 20:53:25
URL: http://biberfiever.blogg.se/
- karinbieber.<3

Åhhh, är såååå avundsjuk så de finns inte. haha xd

åh herregud, önskar jag var där!

men han inte köpa biljetter :((

så glad för eran skull, fast önskar de va jag xD

Haha, <3

2011-04-02 @ 21:10:57
- nelly

fick man fota med systemkamera? :)

2011-04-02 @ 21:13:53
URL: http://olanderbaby.blogg.se/
- carro

SÅHÄÄÄR x1000 + oändligt avendsjuk :'O fan vad underbart ?! :D <3

2011-04-02 @ 21:29:09
URL: http://carolinengh.blogg.se/
- amanda

FYFAN VAD AMAZIIIIIIIIIIIING! Ville också gå! Men fick jag!? NEJ! :((((

Men gud va kul att ni var där! Det måste varit helt underbart!

2011-04-02 @ 21:33:38
URL: http://aamandaolivia.devote.se
- Sara

JAG VAR DÄÄÄÄRRRRR!!! HELT JÄVLA AMAZING NATT!!:'D Jag såg er, men vet inte om ni såg mej. Var vid bussen också:)<3



BIEBER LOOOVVVEEE!

2011-04-02 @ 21:35:36
- Sofia

var där också...fast Justin var typ sur som om han ville ha detta överkastat men..men...älskar han ändå :)

2011-04-02 @ 21:53:40
- Anonym

jag var där!!!!!!!!!!!!! :D det var den bästa dagen i mitt liv men när den vita limmon rullade utanför haha den var ju fan tom!!!!!!!!!! :D haha hur kunde man springa efter den den vart ju tom !! HAHA

2011-04-02 @ 22:06:08
- ciaRA

ååååååå herrej'ävlar såååååååååååååååå avis jag är allså nu vill jag att han ska komma till sverige dåååå tänker jag gå!!

2011-04-02 @ 22:07:43
URL: http://meanyoume?.blogg.com
- josefine

fyfan vaf avis jag är ;( seriöst nästa gång han är i norden, då jävlar tänker jag vara under samma tak som honom! jag SKA se honom!!!!! <3

2011-04-02 @ 22:38:03
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
- fail.

fan vad kul den verkar, jag är grymt avundsjuk på er. och vilken otur att dom inte valde er, fast never say never. och gud, vad underbart att se han LIVE. alltså, på riktigt. åh herregud, gråter snart. gud vilken tur ni har som får se han. och han har säkert sett er också, så han vet att ni existerar.

2011-04-02 @ 22:57:09
- fail.

fan vad kul den verkar, jag är grymt avundsjuk på er. och vilken otur att dom inte valde er, fast never say never. och gud, vad underbart att se han LIVE. alltså, på riktigt. åh herregud, gråter snart. gud vilken tur ni har som får se han. och han har säkert sett er också, så han vet att ni existerar.

2011-04-02 @ 22:57:16
- moab

omg, skakar som fan!

blir så jeefla glad av o läsa det här! ni måste vara grymt glada för tillochmed jag som nt ens känner er är glada för er skull!

LYCKA <3

2011-04-02 @ 23:22:25
URL: http://moahellstrm.devote.se
- elin

kan han inte komma till Sverige istället , kanske Göteborg , Jönköping :D :D

2011-04-02 @ 23:33:59
URL: http://elinohrn.devote.se
- anna

Fan vilka fina bilder!! Jag såg honom i London 14 mars. Ville se honom i Danmark också men fick inte för mina föräldrar!! -.- skit sur :( :@ ps. Läs min novell blogg kanske? :p kraam

2011-04-03 @ 00:25:22
URL: http://mydrugisbieber.devote.se
- Sofia <3

Va på hans konsert i London. Sjuukt underbart, går inte att beskriva känslan :')

2011-04-03 @ 01:35:57
URL: http://solsofia.blogg.se/
- Julia

Åh, ja är så himla avis! :) Måste bara säga att jag älskar din blogg och eran novell också! Kram! :)

2011-04-03 @ 10:28:45
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
- Nelly

Jag var där i danmark, fan vilken kännsla! De var helt sjukt högt, jag har nog aldrig varit så glad i hela mitt liv. Jag SKA se han igen, dock har jag inte så fina bilder som du, men såg bra ifrån min plats ;)

2011-04-03 @ 11:25:14
- mia

åhh va glad jag är för eran skull :D<3

men vilken rad var ni??

och hur mycket kostar biljten, om man köper med alla(soundcheck, meet&greet osv.)

SNÄLLA, JAG BER ER SVARA!!!! <3

2011-04-03 @ 11:53:46
- Emilia

OO GUD ! lycos dig ! men en fråga ska sammla in penagr för jag ska också gå en konsert ! en hur mycket kostar det ?

2011-04-03 @ 12:38:49
URL: http://emiliajosefina.blogg.se/
- emma

Åh visst är det helt jmsnxdhfmdömfhdej att se han första gången? Seriöst jag visste inte vad jag skulle ta mig till! Ni värkar haft det helt amazing där iallafall! <3

2011-04-03 @ 14:09:16
URL: http://emmaengmans.blogg.se/
- Anna

asså åååååååååååååh!! Jag är så grymt avis!!!

2011-04-03 @ 14:39:02
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
- Differnettaste.webblogg.se

Var också där, helt jävla amazing var det!! Rad 14, så rätt nära! :) :) Men faan va ballt att ni såg han tidigare!! Mitt hotell var i Frederikshavn, så var typ 2,5 timmar därifrån, så åkte bara till konserten o sen hem igen, synd.. Men kommer han till Sverige SKA jag ha VIP!!

2011-04-03 @ 14:49:12
URL: http://differenttaste.webblogg.se/
- Anonym

åh gud, första bilden på bussen, tror det är Ryan Good haha , :D

2011-04-03 @ 15:22:22
- Anonym

Fan vilka coola kläder han hade på bild 11 :D (inte räknat med bilden på er , OLLG , osv)

Efter att ha läst detta ska jag verkligen köpa biljetter !! Trodde inte det var SÅ fantastiskt att se honom (ofc är det det xD) men jag trodde inte det var SÅ , men efter att ha läst detta , som två STOOOOORA beliebers har skrivit , och sett honom , ska jag definitivt det :)

2011-04-03 @ 18:25:13
- Anonym

OMG! sån tur ni hade att ni såg honom på skatborden! omgomgomg! lyckos er haha verkligen något jag ser fram imot måste ditttttttt ! älskar justin så så så mycket ! :D <3<3

2011-04-03 @ 19:11:08
URL: http://sofiabergenholtz.blogg.se/
- emma

jag va också där! och shit vilken konsert, det va den bästa kvällen i mitt liv, jag och mina kompisar hade platser på den sista raden asso så långt bak man kan komma, sen såg vi två killar ur justins crew komma upp på våran sektion och börja fråga folk om dom gilla platserna, alla sa ja. och då börja vi vinka så dom skulle se oss, sen peka dom på oss och sa att vi skulle komma till dom, då fick vi fyra bioljetter (asso så som i justins film, om du sätt den) vi hade ingen anning om vart, men när vi kom ner till golvet, märkte vi att vi skulle sitta på rad ett. OMG!! jag fick även justins plektrum som han kasta ut efter att ha suttit i hjärtat och spelat never let you go och favorite girl :D och min kompis fick ta i hans hand ;)

eran dag verkar varit as bra, det va våran oxå :D <3

2011-04-03 @ 22:25:05
URL: http://emmavadeby.blogg.se/
- Sanna Rådqvist Bieber

OMG ELLER HUR ÄLSKAR DEN DAGEN KOMMER ALDRIG GLÖMMA DEN DEN VAR HELT UNDEBAR

2011-04-04 @ 00:45:51
URL: http://bieberandsanna.devote.se/
- felicia

HELT SJUUUKT!

är glad för eran skull och det enda man vill är att åka dit! :D

sjukt fina bilder du fått! :) <3

2011-04-04 @ 15:25:26
URL: http://fellanbeellan.blogg.se/
- madde

JAG VAR OCKSÅ DÄR!! MEN HADE SÅ JÄVLIGT DÅLIGA PLATSER MEN JAG SÅG JUSTIN FUCKING BIEBER LIVE!! Älskade känslan av att veta att han faktist var där, att det inte var nån annan<3 Men vilken jävla tur ni hade som såg Justin på så nära håll!

2011-04-04 @ 19:14:14
URL: http://backdowntoearth.webblogg.se/
- Elin

OMB HEEEELT SJUKT JU! Är fett aviiis, men så kul för er! Och du har rätt i att man ska ta alla jävla pengar man har, skaaa åka och se han! Måste annars, a jag vetefan, men det ska jag ♥

2011-04-05 @ 15:50:48
- Lydia

åh herregud vilken rad stod du på???? :o du är ju as nära !!!

jättefina bilder, är så glad för din skull att du sett homom på riktigt !! <3

2011-04-09 @ 20:06:48
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
- Anonym

var också där men fcking bra platser !!! skulle suttit på rad 8 men de skickade ''fel'' biljetter typ .. ;( men nöjd ändå ! ;D fick ju se han !!! ;D

2011-06-17 @ 00:21:18
- veronica

ååh! :D

vad kostade biljetterna?<3

2011-11-10 @ 07:11:30

 Namn:
Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej):


 URL/Bloggadress:


Kommentar: